מדיטציה

מדיטציה

אם יש טכניקה שמאתגר להסביר אותה הרי זוהי המדיטציה. חלק מהקושי נובע מכך שמדובר על טכניקה פיזית בחלקה, אשר מגיעה מהר מאוד לרבדים רוחניים. כמו כן, במדיטציה חלים תופעות מדהימות, שמי אשר לא חווה אותן, יתקשה להבין אותן. ובעיקר, יש סוגים רבים כל כך של מדיטציה, שהסבר, ככל שיהיה מקיף, לא יבהיר את הדקויות של כל טכניקה וטכניקה.
ואם להוסיף עוד פרמטרים המרחיב את מורכבות ההסבר.

יש מדיטציה אקטיבית (הידועות שבהן, של אושו) ויש פסיבית.
מדיטציה יכולה להיעשות בישיבה, בשכיבה, בעמידה ואפילו תוך כדי הליכה.
מדיטציה יכולה להיעשות בכל שעות היממה.
מדיטציה יכולה להיעשות לבד או עם קבוצת אנשים.
מדיטציה יכולה להיעשות בשקט מוחלט (ויפאסנה), תוך כדי ריקוד אקטיבי בן כמה שעות או תוך כדי זימזום או שירה.
אפשר לעשות מדיטציה כדקה אחת בלבד ואפשר – מדהים הנתון הבא, תתכונן – להיות במדיטציה שלוש שנים, שלושה חודשים ושלושה ימים. מדובר על ריטריט שעורכים הטיבטים או מי שמשייך את עצמו לזרם הבודהיסטי-הטיבטי.
אפשר להגיע למצב מדיטטיבי באמצעות מדיטציה של דימיון מודרך, מדיטציה של בהייה בנר, מדיטציה של שריקה ואפילו מדיטציה המדמה תהליך קבורה.

לקורא לראשונה, נשמעים הדברים הנזכרים לעיל, מוזרים, קיצוניים או לא ברורים, אך המדהים במדיטציה, שזוהי טכניקה זמינה בכל רגע ולכל אחד, פשוטה ושלא עולה כסף.
כמו כן, מדבר על טכניקה המביאה תוצאות מהירות ומשמעותיות בתיפקודי גוף ונפש; רעננות, ערנות, ריכוז גבוה יותר, זיכרון טוב יותר, שקט נפשי, מודעות גבוהה, היכולת להבחין בפרטים, אינטואיציה גבוהה ועוד ועוד ועוד.
יש כל כך הרבה מה לומר על מדיטציה אך מה שחשוב הוא פשוט… להתחיל.
אפילו ברגע זה, בעודך קורא, קח נשימה אחת גדולה ומלאה ותנפח את הבטן, תעצור את הנשימה ואז לאט לאט תוציא את האויר מהפה, בנשיפה אחת ארוכה.

תחזור על התהליך הזה 3 פעמים,

לאחר מכן תעצום עיניים ופשוט “תעבור” בעיני רוחך “על” הגוף שלך; צרגיש את אצבעות כפות הרגליים ואז כפות הרגליים, תעלה לקרסוליים, תחוש את השוקיים, וכך תעלה לעבר הירכיים ושאר הגוף, עד הקרקפת. לאחר מכן, “תצלול” פנימה לתוך גופף, ותנסה להרגיש מבפנים את איברי גופך.
אולי תרגיש מוזר, אולי תצחק, אולי תשתעל, יכול להיות שיעלו לך דמעות בעיניים, אולי תרגיש שלווה ואולי כעס. מה שבטוח זה שנהיית “מודע” למי שאתה, למה שאתה, ומודעות היא מילת המפתח.